LA COMERCIALITACIÓ I LA PRESENTACIÓ
LA
COMERCIALITZACIÓ
La comercialització consisteix a fer arribar els nostres serveis o
productes als possibles usuaris i conté tres processos:
1.
Definir
els preus:
Primer cal prendre la decisió de si el nostre
producte o servei tindrà un preu o serà gratuït, encara que aquest no és el
factor que fa que els usuaris es decidisquen a participar en les activitats
culturals. Per altra part, el costos que si influeixen en major mesura són els
psicològics, els socials i les dificultats d’organització i conveniència.
Moltes voltes el preu es vist pels usuaris com una ferramenta per poder
avaluar la qualitat del producte. Per això han aparegut moltes critiques a les
activitats culturals de forma gratuïta, ja que podrien restar-li valor. Això és
un aspecte molt important respecte a les activitats que necessiten un compromís
per part del públic per tal de que l’activitat puga dur-se a terme de manera
adequada. Aquest és un risc en el disseny de la política de preus.
Es suposa que la política de preus es senzilla, el preu de venda ha de ser
major que els costos. Però en intervenció cultural no és sempre així, perquè si
fora d’aquesta manera la gran majoria de les persones no podien accedir a es
activitats culturals, serien inviables. Per aquest motiu la política de preus
ha de garantir el finançament.
Hi ha diferents estratègies de preus per tal d’incentivar la compra com per
exemple descomptes per venda anticipada, per venda per grup, de primeres o
últimes sessions, per dates especials, es abonaments o la creació de socis o
sòcies.
2.
Definir
la intermediació:
Definir la intermediació té molta relació amb les
decisions sobre preus i amb la capacitat i expectatives de l’acte cultural. L’objectiu
és fer la compra fàcil o en algun cas difícil.
Algunes formes d’intermediació podrien ser la venda en taquilles, en caixers
bancaris, venda telefònica, a través d’Internet...
Hi ha dos tipus de canals de comunicació, el directe que significa que la
mateixa organització cultual comercialitza el producte o servei, això els
aporta un major control tant del lliurament del producte com de les relacions
amb els usuaris.
Altre tipus és el indirecte, que és a través d’un intermediari, de manera
exclusiva, selectiva o intensiva. Aquest tipus ens permeteix arribar a
possibles usuaris que estan fora del àmbit d’influència. Un factor en contra és
la dificultat del control sobre el lliurament i les informacions necessàries i
la selecció dels intermediaris és complicada ja que associen la marca a una
altra.
3.
Definir
els processos de comunicació:
De manera habitual s’associa el màrqueting a
aquest procés. El primer pas és dissenyar a qui comunicar, al públic potencial,
al ocasional, al actiu o habitual o al vinculat, encara que la millor opció és
tindre accions específiques per a cada tipus de públic.
El segon pas és decidir el contingut del que anem
a comunicar, però el més important és comunicar les utilitats vivencials,
simbòliques i funcionals d’allò que oferim.
L’últim pas serà decidir els mitjans que anem a
utilitzar. A aquest punt ha hagut la millora dels mitjans de comunicació com pot
ser internet, ha abaratit molt els costos de comunicació.
Aquest s’utilitza per registrar els usuaris, i el
que abans es feia per correu tradicional, ara es fa a través del correu electrònic.
S’envia periòdicament als interessats la informació necessària de les
activitats programades. Encara que per altra banda es continuen utilitzant la
impressió e cartells en A3 i flyers menuts, per la seua facilitat d’arribada
als usuaris i de penjar el qualsevol tipus de comerç.
Altre tipus de mitjà per comunicar les activitats
culturals continua sent la publicitat als mitjans de comunicació, com els
periòdics o la ràdio.
Crear notícia es altre tipus d’estratègia,
combinant les rodes de premsa, les notes de premsa i els actes promocionals on
participen els artistes o els personatges d’impacte. Per crear aquestes
estratègies moltes voltes les organitzacions solen fer sessions gratuïtes, on
conviden personatges clau que puguen generar públic, encara que aquest poden crear
tant el efecte positiu de la difusió com el negatiu.
Com últim punt de la comunicació es realitzar un
bon merchardising , una bona senyalització als carrers i la visibilitat del edifici.
LA PRESENTACIÓ
Té dos processos:
El màrqueting intern, que
consisteix en un programa dirigit a l’equip humà de l’organització, és una correcta
gestió dels recursos humans de l’organització de serveis a tots els nivells. Que
aquest equip que està en contacte amb el públic conega el servei.
Processos
d’avaluació, són processos de control de qualitat, determinar si aquests
s’han realitzat d’acord amb el protocol establert. Però dins del àmbit cultural
va molt més enllà, és la diferència entre les expectatives del servei i la
prestació rebuda, a més de platejar-se aspectes ètics i valors d’allò que s’ofereix
com a organització i no només centrar-se en els processos.Setmana del 20 al 24 de novembre de 2017
Comentarios
Publicar un comentario